V súvislosti s ochranou osobných údajov sa otvárajú aj otázky, či môže zdravotnícky pracovník pacientov oslovovať v čakárni menom a priezviskom, či pacient musí podpisovať súhlas so spracúvaním osobných údajov, aký je rozdiel medzi súhlasom so spracovaním osobných údajov a informovaným súhlasom, či môže zdravotnícky pracovník s pacientom konzultovať zdravotný stav telefonicky alebo e-mailom, kto je vlastne zodpovedný za chyby.
Častokrát zdravotníckych pracovníkov kontaktujú rodinní príslušníci pacientov v súvislosti s konzultáciou ich zdravotného stavu, prípadne ich kontaktujú televízne, rozhlasové médiá, aby sa vyjadrili ku kauzám, postupom v ambulanciách alebo nemocnici. Ešte bežnejšia je situácia, kedy zdravotníckemu pracovníkovi príde žiadosť o poskytnutie informácií zo súdu, orgánu činnom v trestnom konaní (napr. vyšetrovateľ, prokurátor). Rovnako sa na údaje o zdravotnom stave pacientov dopytujú príslušné úrady verejného zdravotníctva, úrady práce, sociálnych vecí a rodiny, poisťovne.
V prvom kurze zo série kurzov týkajúcich sa ochrany osobných údajov sa budeme zaoberať otázkou, prečo je potrebné chrániť osobné údaje pacienta a objasníme pojmy, ktoré musí zdravotnícky pracovník za každých okolností ovládať, aby bolo spracovanie osobných údajov v zdravotníckom zariadení v súlade s nariadením GDPR. Zdravotníckych pracovníkov uvedieme do problematiky ochrany osobných údajov v zdravotníctve a na praktických príkladoch poukážeme na konkrétne situácie v zdravotníckych zariadeniach, s ktorými sa môžu stretnúť a odporučíme im, ako na ne reagovať.
Absolvovaním tohto kurzu získate vedomosti o: