V súvislosti s ochranou osobných údajov sa otvárajú aj otázky, či môže sestra pacientov oslovovať v čakárni menom a priezviskom, či pacient musí podpisovať súhlas so spracúvaním osobných údajov, aký je rozdiel medzi súhlasom so spracovaním osobných údajov a informovaným súhlasom, môže sestra s pacientom konzultovať zdravotný stav telefonicky alebo e-mailom, kto je vlastne zodpovedný za chyby? Častokrát zdravotníckych pracovníkov kontaktujú rodinní príslušníci pacientov v súvislosti s konzultáciou ich zdravotného stavu, prípadne ich kontaktujú televízne, rozhlasové médiá, aby sa vyjadrili ku kauzám, postupom v ambulanciách alebo nemocnici. Ešte bežnejšia je situácia, kedy príde žiadosť o poskytnutie informácií zo súdu, orgánu činnom v trestnom konaní (napr. vyšetrovateľ, prokurátor). Rovnako sa na údaje o zdravotnom stave pacientov dopytujú príslušné úrady verejného zdravotníctva, úrady práce, sociálnych vecí a rodiny, poisťovne.
Cieľom tohto druhého kurzu zo série kurzov týkajúcich sa GDPR bude postupné zodpovedanie vyššie načrtnutých otázok a postupné oboznámenie sestier so základnými zásadami nového Nariadenia GDPR. V rámci každej zásady sú uvedené aj praktické príklady, s ktorými sa sestry môžu stretnúť v praxi, spolu s odporúčaniami, ako sa s nimi vysporiadať.
Absolvovaním tohto kurzu získate vedomosti o: